cameron,bukit merah,penang

ush...dah penuh sawang blog aku ni..
dah lama rasanya jari2 tak menari2 dia atas papan keyboard ni..
disebabkan ptg ini aku tersangat la bosan jadi mari aku cerita tentang cuti mggu lepas..
mari aku mulakan dengan keseronakan...
yei.....bercuti kembali...
percutian bermula 28hb5 hingga 3Ihb5...destinasi pertama ke cameron highland.banyak tempat yang indah dilawati.second time ke cameron..kali pertama mngikuti rombongan sek rendah..
antara tempat yang dilawati










seterunya bermalam di homestay teluk intan...pengalaman yang menyeronnak...first time dalam hidup memetik padi daripada pokokonya...
destinasi diteruskan seawal 9 pg menuju ke changkat jering menghadiri majlis perkahwinan office mate kakak ku...majlis bertemakan purple sebagai warna pilihan..seawal jam II.30 sampai di rumah pengantin dan tidak melepaskan peluang tok mengisi perut yang kosong...juadah istimewa nasi minyak serta lauk2..tidak ketinggalan tapai pulut...
setelah perut kembung pejalanan diteruskan ke bandar Taiping..sangat sedih kerana sesampai di bandar taipng hujan lebat mencurah...hanya memerhati persekitaran bandar Taiping dari dalam kereta..

kekecewaan diubati denagn menuju ke gerai mi udang mak teh..kekecewaan berulang kembali..indah kabar dari rasa..kami menguatkan semangat tok ke gerai itu kerana kegelamouran gerai itu di tv..tp tak seindah yang difikarkan..banyak berterima kasih kpd pok cik kerana belanja..


perit kenyang diisi mi udang yang seberapa terus membawa hati yang luka terus ke suria service apartment bukit merah lake town..sgt teruja dengan hidangan swimming pool yang besar terbentang didepan mata...tidak melepaskan peluang...terus ke bilik menukar swimming suite dan terjun...tiruk>>>.


makan malam bersama keluarga...turn pak ndak plak yang membelanja...tq...tidur malam yang sgguh nyenyak..

hari ketiga sesudah mghabiskan masa kecederaan di swimming pool, bersarapan dan seawal jam I0a.m bergegas ke destinasi seterusnya ke pulau pinang..
sangat teruja..jambatan pulau pinang kebanggaan rakyat malaysia terbentang di depan mata...menuju ke bukit bendera..perasaan kecewa bertambah menjadi koleksi apabila kereta cabel bukit bendera dalam penyelengggaraan..
terus mencari penghibur perut yang keroncong dengan menuju ke nasi kandar line clear..terletak di jalan lembah chulia...sggguh menakjubkan...barisan sepanjang 400 meter dan hampir 30minit beratur mendapatkan juadah tengah hari...terlampau ramai pelanggan..tidak menghampakan..berbaloi beratur...rasa kandar sgguh memenuhi nafsu makan..mengambil beberapa ketika tok membeli belah tok rakan2,keluarga dan keperluan sendiri...



kepenatan di kurangkan dengan berehat di Naza Taliyya Hotel penang..bersntai di tepi pantai dan menjamah laksa penang,mi udang penang,air kelapa penang dan semua berasaskan penang..tidak ketingggalan, cuai melanda diri..h/phone didalam poket tidak ku sedar lalu terjun ke swimming pool naza taliyya..h/phone pengsan wat seketika..hanya doa menjadi penenang..malam berlalu lagi dengan lena..
se awal pagi selepas buncit bersarapan di naza taliyya hotel restaurant.perjalan ke kuala lumpur menjadi giliran..feri pulau ketam menjadi giliran mengangkut WSG dan penumpang ke tanah besar..



pengalaman yang tiada tolok gantinya bercuti bersama keluarga...

jutaan terima kasih kepada para penaja kerasa sudi menaja percutian ku..terima kasih sekali lagi kerana tidk jemu setiap tahun mempelawa utk turut bersama2 menikmati pengalaman melawati tempat terindah ciptaan tuhan...
Category: 0 comments

0 comments: